V STAVEBNÍCTVE SA OČAKÁVAJÚ ZNAČNÉ PROBLÉMY

Ministerstvo dopravy a výstavby v jarných mesiacoch, keď boli uzavreté aj hranice Slovenska, riešilo problémy na svojich infraštruktúrnych stavbách. Niektorým zhotoviteľom chýbali zahraniční pracovníci, prípadne meškali dodávky materiálu. 

Foto PEXels/ILUstračnÁ FOTOFOTO
Dátum 05.10.2020

V slovenskom stavebníctve môžu pre koronakrízu nastať komplikácie. Pripúšťa to Ministerstvo dopravy a výstavby SR, ktoré však pristupuje k problémom zhotoviteľov stavieb s pochopením vzhľadom na situáciu súvisiacu s epidémiou koronavírusu. Rezort dopravy a výstavby nemá kompetencie a ani vyčlenené finančné prostriedky na pomoc podnikateľom v stavebnom sektore, za pozitívne však považuje vládou nedávno schválený zoznam investičných priorít. Na ten bude nadväzovať harmonogram s finančným a časovým rámcom prípravy cestných projektov, ktorý prispeje k predvídateľnosti v oblasti stavebníctva. To podľa ministerstva v konečnom dôsledku pomôže aj slovenským stavebným firmám.

Ministerstvo dopravy a výstavby v jarných mesiacoch, keď boli uzavreté aj hranice Slovenska, riešilo problémy na svojich infraštruktúrnych stavbách. Niektorým zhotoviteľom chýbali zahraniční pracovníci, prípadne meškali dodávky materiálu. Individuálnym prístupom a komunikáciou sa však tieto problémy podarilo vyriešiť a vďaka tomu nenastali výrazné omeškania voči zmluvným termínom.

Zoznam priorít vo výstavbe cestnej infraštruktúry vznikol podľa rezortu dopravy a výstavby na základe exaktných dát a je podkladom na vznik harmonogramu priorít. V ňom bude k projektom priradený finančný a časový rámec realizácie. Dokument sa bude pravidelne aktualizovať na základe dopravnej situácie po dobudovaní infraštruktúry a vývoja socio-ekonomickej situácie v jednotlivých regiónoch Slovenska.

Príprava a realizácia projektov bude závisieť aj od vyčlenených finančných prostriedkov. Ministerstvo dopravy a výstavby počíta s peniazmi zo štátneho rozpočtu a budúceho eurofondového obdobia. Zároveň bude žiadať financie aj z Plánu obnovy, a to na zelené projekty, ktoré by sa mali týkať hlavne modernizácie železničnej infraštruktúry.

Extra plus Vysavač

Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.

DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.


UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.