V STAVEBNÍCTVE SA OČAKÁVAJÚ ZNAČNÉ PROBLÉMY
Ministerstvo dopravy a výstavby v jarných mesiacoch, keď boli uzavreté aj hranice Slovenska, riešilo problémy na svojich infraštruktúrnych stavbách. Niektorým zhotoviteľom chýbali zahraniční pracovníci, prípadne meškali dodávky materiálu.
V slovenskom stavebníctve môžu pre koronakrízu nastať komplikácie. Pripúšťa to Ministerstvo dopravy a výstavby SR, ktoré však pristupuje k problémom zhotoviteľov stavieb s pochopením vzhľadom na situáciu súvisiacu s epidémiou koronavírusu. Rezort dopravy a výstavby nemá kompetencie a ani vyčlenené finančné prostriedky na pomoc podnikateľom v stavebnom sektore, za pozitívne však považuje vládou nedávno schválený zoznam investičných priorít. Na ten bude nadväzovať harmonogram s finančným a časovým rámcom prípravy cestných projektov, ktorý prispeje k predvídateľnosti v oblasti stavebníctva. To podľa ministerstva v konečnom dôsledku pomôže aj slovenským stavebným firmám.
Ministerstvo dopravy a výstavby v jarných mesiacoch, keď boli uzavreté aj hranice Slovenska, riešilo problémy na svojich infraštruktúrnych stavbách. Niektorým zhotoviteľom chýbali zahraniční pracovníci, prípadne meškali dodávky materiálu. Individuálnym prístupom a komunikáciou sa však tieto problémy podarilo vyriešiť a vďaka tomu nenastali výrazné omeškania voči zmluvným termínom.
Zoznam priorít vo výstavbe cestnej infraštruktúry vznikol podľa rezortu dopravy a výstavby na základe exaktných dát a je podkladom na vznik harmonogramu priorít. V ňom bude k projektom priradený finančný a časový rámec realizácie. Dokument sa bude pravidelne aktualizovať na základe dopravnej situácie po dobudovaní infraštruktúry a vývoja socio-ekonomickej situácie v jednotlivých regiónoch Slovenska.
Príprava a realizácia projektov bude závisieť aj od vyčlenených finančných prostriedkov. Ministerstvo dopravy a výstavby počíta s peniazmi zo štátneho rozpočtu a budúceho eurofondového obdobia. Zároveň bude žiadať financie aj z Plánu obnovy, a to na zelené projekty, ktoré by sa mali týkať hlavne modernizácie železničnej infraštruktúry.
Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.
DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.
UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.