SLOVÁCI PIJÚ MÁLO MLIEKA

Za obdobie existencie Mliečneho fondu stúpla priemerná spotreba na obyvateľa a rok o 23 kilogramov mlieka a mliečnych výrobkov. No za odporúčaním spotreby mlieka a mliečnych výrobkov od WHO stále zaostávame skoro o 50 kilogramov spotreby na osobu na rok

Foto LENKA MAYEROVÁ
Dátum 02.05.2020

BRATISLAVA 2. mája (webnoviny.sk/extraplus.sk)- Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov na úrovni 220 kilogramov na osobu a rok. Na Slovensku je pritom podľa štatistických údajov za rok 2018 táto spotreba len na úrovni 171,1 kilogramov. Slováci tak za odporúčanou spotrebou mlieka a mliečnych výrobkov zaostávajú. Aj preto spustia v máji slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka z prostriedkov Mliečneho fondu ďalšiu marketingovú kampaň zameranú na spotrebiteľa.

Jej cieľom je dosiahnuť väčšiu znalosť slovenských mliečnych výrobkov a podporu zvýšenia ich spotreby. Agentúru SITA o tom informovala Gabriela Bugyíková z Mliečneho fondu.

Nízka spotreba mlieka u Slovákov

„Slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka už dvanásť rokov prispievajú do Mliečneho fondu. Impulzom k založeniu spoločne spravovaného fondu bola nízka spotreba mlieka a mliečnych výrobkov v porovnaní s okolitými štátmi, ale aj s odporúčaniami zdravotníkov. Za obdobie existencie Mliečneho fondu stúpla priemerná spotreba na obyvateľa a rok o 23 kilogramov mlieka a mliečnych výrobkov. No za odporúčaním spotreby mlieka a mliečnych výrobkov od WHO stále zaostávame skoro o 50 kilogramov spotreby na osobu na rok,“ uviedol v stanovisku Mliečny fond.

Mliečny fond spustí v máji kampaň

V máji spúšťaná kampaň z prostriedkov Mliečneho fondu zameraná na spotrebiteľa má dosiahnuť väčšiu znalosť slovenských mliečnych výrobkov a podporu zvýšenia ich spotreby.

 „Koordinátormi kampane sú Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka a Slovenský mliekarenský zväz, ktoré v zadávacích podmienkach pre reklamné agentúry žiadali navrhnúť takú kampaň, aby sme dosiahli nami vytýčené ciele. Jedným z nich bola vyššia znalosť slovenských mliečnych výrobkov a ich rozpoznanie od zahraničných,“ povedala Gabriela Bugyíková z Mliečneho fondu.

Označenie slovenských mliečnych výrobkov

Slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka si stanovili aj merateľný cieľ, ktorý vyšiel z výsledkov prieskumu a ktorý v auguste minulého roka realizovala prieskumná agentúra pre Mliečny fond. Z neho vyplýva, že dnes 45 % slovenskej populácie vie, že SK ovál na obale mliečnych výrobkov garantuje slovenský mliečny výrobok. Každý slovenský mliečny výrobok musí mať toto označenie. Aj preto tvorcovia kampane založili na SK ovále celú komunikáciu. „Našou ambíciou je pomocou kampane dosiahnuť minimálne 60-percentnú znalosť pôvodu mliečneho výrobku,“ dodala Gabriela Bugyíková.

 

September

Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.

DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.


UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.